Måndag 29 Juli

Idag är det den 29 juli och jag har haft mitt körkort i två veckor. Herrejösses vad tiden springer iväg, snart är det ju augusti! Jag har nu hunnit hämta ut mitt lilla fina körkort, skickat in lapp om namnbytet och fått två av mina tre referenser. Den tredje blir förhoppningsvis klar ikväll eller imorgon, då är det bara att skanna in i datorn och sedan ladda upp dom på min ansökan. 

 
Jag har också fått in mer pengar på "USA kontot" så där finns det en hel del nu vilket känns otroligt bra! För nu vet jag att jag har råd med hela den här au pair grejen plus att jag kommer att ha lite kvar till fickpengar.
Idag fick jag ett väldigt bra samtal också, jag har nämligen fått ett extrajobb som timvikarie på hemtjänsten i Hofors! Så nu har jag två extrajobb vilket betyder ÄNNU mer fickpengar till USA!!!! Jag ska på introduktion imorgon hela dagen och sedan på fredag också. Känns toppen! 



Så här ser "to do listan" ut nu:
- Söka jobb, rapportera till AF
- Skicka in lapp om namnbyte (IGEN)
- Skicka in blankett ang. aktivitetsstöd
- Hämta ut körkortet
- Scanna in körkortet i datorn och bifoga i ansökan
- Skriva klart "Host Family Letter"
- Få tillbaka ref. papper, scanna in i datorn och bifoga i ansökan
- Fylla i all barnerfarenhet i ansökan
- Beställa utdrag ur belastningsregistret
- Förnya pass
- Börja med videon till ansökan
- Betala körkortet, själva kortet.
- Scanna in pass i datorn, bifoga i ansökan
- Få klar den sista referensen
- Ta foto i fotoautomat, till nytt pass, körkort, visum osv.
- Bli klar med ansökan, så att jag får komma på intervju

Såg också att jag fått en kommentar: "namnbyte?"
Jag ska inte direkt byta namn, jag ska ta bort två av mina förnamn så att jag endas kommer att heta Jannica Dihlén.