Wednesday, November 27

Haha, snacka om att vara dagvild, skulle precis skriva rubriken och då skrev jag först "Tuesday,  November 27". Sedan tittade jag på mobilen och inser att det inte alls är tisdag idag utan onsdag! Blev lite förvirrad eftersom att jag igår skrev  måndag i rubriken så trodde att jag hade glömt att blogga om tisdag, men nej då. Har skrivit fel rubrik igår!! Måste ändra det, tur att ingen verkar ha lagt märke till det  ;-) 
 
Iallafall, idag ONSDAG så har jag jobbat heldag utan break eftersom att barnen är lediga från skolan då det är Thanksgiving week! Jobbade 9.00 - 6.00. Började dagen med frukost, sedan tog jag barnen till en lekpark och där stannade vi till det var dags att åka hem för att äta lunch. Efter lunchen lekte vi lite inomhus och sedan la jag L för hennes nap. Under tiden hon sov gav jag T ett bad och sedan bakade vi kakor. L vaknade 30  min tidigare idag så hon var också med och bakade lite på slutet. Sedan vattnade vi blommor, lekte, spelade spel och tittade på tv. Klockan 5.00 gav jag L ett bad och efter det klädde jag på barnen och mig själv och sedan kom min värdpappa och hämtade upp oss. Vi åkte till Orinda där vi mötte upp min värdmamma på en thai restaurang för att äta middag. Det var gott! Efter middagen åkte vi hem och då gick jag nästan på en gång in på mitt rum och la mig i sängen med surfplattan. 
 
Imorgon är det Thanksgiving,  jag börjar "jobba" klockan 12.00. Ska se efter barnen någon timme medan mina värdföräldrar förbereder för Thanksgiving (all mat osv). Det ska bli väldigt kul att få fira den här extremt stora amerikanska högtiden, som till största delen går ut på att äta väldigt mycket mat. Haha. Tur att man inte äter så mycket annars liksom... (ironisk). 
Trodde det bara var skitsnack det här med att alla säger att man går upp i vikt när man flyttar till USA... Men idag ändrade jag uppfattning då jag vägde mig för andra gången sedan jag kom hit och vågen visade 137 lbs (62 kg)... Första veckan jag var här vägde jag mig bara för att se hur mycket jag vägde och då vägde jag 130 lbs (58 kg). Inte för att jag har märkt något på kläder och så, men man går verkligen upp i vikt i USA! Haha, så ni där hemma behöver iallafall inte oroa er över att jag svälter här på andra sidan Atlanten pga ny matkultur. Tvärtom, typ all mat här är sååå god! Speciellt allt onyttigt  ;-) 
 
Just det, idag har jag varit på amerikansk mark i exakt  50 dagar. Hur galet är inte det!? :D
 
 
 
1
Matilda

Hur lång tid tog det fär dig att "komma in" i familjen och var barnen väldigt blyga eller bara frammåt? :)