Tuesday, October 29

Ingen bloggning igår, var alldeles för trött för det när jag kommer hem. Men iallafall, jag jobbade som vanligt. Eller nej, inte helt som vanligt. L var hemma från skolan vilket betyder att jag jobbade från 8.00 am till 6.00 pm. Hela familjen, plus min värdmammas syster åt frukost tillsammans, sedan skjutsade jag T till skolan. När jag kom hem så åkte min VM till stallet så jag och L var ensamma hela dagen. Vi tittade på tv, tog ett bad, lekte och satt på pottan. Hihi, det var en rolig dag ändå. Vi hämtade T på skolan och sedan åkte  i hem, la L för sin nap och lekte med T under tiden. Till middag blev det svenska pannkakor  och sylt. När jag slutade vid 6 så gick jag upp på mitt rum för att göra mig i ordning. Klockan 06.45 kom Amanda (den svenska au pairen son jag var och shoppade med i SF) och hämtade mig i världens roligaste bil, hehe! Vi åkte till IKEA i Emeryville. Det första vi gjorde var att äta svenska köttbullar med potatismos, brunsås och lingonsylt. Åt också lite efterrätt innan vi gick runt på IKEA och tittade, köpte lite godsaker och lite små saker till mitt rum. Ett 6 pack kanelbullar följde med hem, lakrits mm. 
Efter IKEA åkte vi till Target, där blev det också lite shopping. En ny pyjamas och SNABBKAFFE!!!!! 
 
Allt som allt. En jättebra dag och en superkul och trevlig kväll. Kom hem vid tio, halv elva typ och då gick jag och la mig på en gång.
 
PS. Farmor, jag köpte två doftljus på Ikea som luktar "farmor", tänker på dig när jag känner lukten av dom i mitt rum här borta på andra sidan Atlanten. JAG SAKNAR DIG (L) 
PS 2. Farmor, "(L)" betyder hjärta  ;-) Puss å kram.