Spring Break Week

Mina små kiddos har haft spring break från fredag den 18:e till fredag den 25:e. Vi har hittat på en massa olika skojiga grejer! Tänkte samman fatta hela veckan lite kort i ett inlägg, känns som att jag har haft fullt upp hela veckan så har inte haft tid att blogga så mycket. Men nu är vi tillbaka till vardagen igen, även om de är superkul att leka och göra saker med barnen hela dagarna så är det också skönt att vara tillbaka till vardagen och rutiner. 

Fredag 18:e april:
Tittade tillbaka i bloggen och insåg att jag bloggat om den här dagen, men iallafall. Tog med båda barnen till L´s gymnastics class, sedan hem för lunch och lek, tv, middag och läggdags. Jobbade till 11.30 på kvällen då mina värdföräldrar var ute och åt middag. 

Lördag 19:e april - söndag 20:e april:
Heldag i Palo Alto med Amanda, utgång i SF.
Sovmorgon, shoppingrunda på outlet i Livermore. Inlägg om dessa dagarna finns i inläggen nedan.

Måndag 21:a april:
Jag och barnen följde med min värdmamma till Danville där hon har sin häst. Vi tittade på när hon red och sedan fick vi också rida, tro det eller ej men jag satt på hästen och red jag med (inte helt själv dock). Hehe. Sedan blev det lunch på ett mexikanskr ställe innan vi åkte hem. La L för hennes nap, lekte med T. Jobbade till 5.30. På kvällen hade jag och Amanda vår spanska klass 7.00 - 9.30.

Tisdag 22:a april:
Jobb 8.00 - 5.00. Med mitt guldfisk minne så kom jag faktiskt inte ihåg vad vi gjorde den här dagen, haha. Men jag åkte på en hip hop dansklass efter att jag slutat, fast det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Jag stukade också foten när jag skuttade lite glädjeskutt ner för trappen...Såååå typiskt mig!! Just det, åt frozen yoghurt med Amanda under kvällen också. 

Onsdag 23:e april:
Jobb 9.00 - 5.00. Barnen hade en playdate med en tjej från skolan. Jag lekte och såg efter dom i ett par timmar. Kommer inte ihåg, men tror att jag och Amanda hittade på något när vi hade slutat?

Torsdag 24:e april:
Jobb 9.00 - 5.00. Jag och min värdmamma tog barnen till en strand vid en sjö i Tilden Park. Hem för lunch och tv tittande, la L för sin nap och min värdmamma tog T till hans simlektion. Amanda kom hit när hon hade slutat, vi åkte till Oakland och åt på Panda Express och sedan hem till mig för att se TVD avsnitett som gick på tv:n den här kvällen. Sedan testade jag att köra med min onda fot, vi åkte och köpte glass. Det gick bra och vi överlevde!

Fredag 25:e april:
Jobb 7.45 - 5.00. Helt vanlig jobbdag, tog med T till L´s gymnasrics class.
När jag hade slutat packade jag väskan och åkte hem till Amanda där jag sov över. Pratade med mamma i telefon i typ en timme, spelade in podd, drack vin och åt bär med grädde.

















 

 
1
Josse

Har nyss börjat följa din blogg! Blir så peppad till mitt au pair år!!