Q/A

Questions & Answers #10

Hej! Har undrat över en sak, hur mycket pengar tog du med dig till USA? Tänkte så att jag vet på ett ungefär hur mycket jag behöver ha med mig så att jag klarar mig när jag väl ska åka. Du kanske har skrivit det någonstans men kan inte hitta det isåfall :)
Så himla roligt att läsa din blogg, jag känner bara mer och mer att jag vill iväg, när jag läser den.
/ Sabrina

Hej! Jag hade totalt med mig 11.000 SEK i fickpengar, växlade 3.000 SEK till dollar som jag använde första veckan här i USA och resten ska jag spara till resemånaden! 
Vad kul att höra, hoppas att du kommer iväg snart. 

Vilka är dom "måste" ställerna att åka till om man ska till usa? Tips på bra affärer?

Svår fråga! Finns så sjukt mycket att göra här liksom, och jag har ju inte varit i hela USA. Men jag kan nog fixa ihop ett inlägg där jag kan tipsa om bra saker att göra här runt omkring där jag bor (San Francisco, California) plus shopping/affärer och bra matställen! :-) Så kika in på bloggen om någon dag så ska jag ge dig/er en massa tips när jag har tid!

Hej! Jag undrar hur du gjorde med din mobil när du kom till USA. Var du tvungen att skaffa en ny amerikansk mobil med amerikansk abonnemang? Var det dyrt?

Hej! Jag hade med min svenska iPhone med mig hit till USA, åkte i oktober 2013 och abonnemanget gick ut nu i januari. Min snälla pappa betalade mitt abonnemang som ingen använde tills det gick ut.
Jag använde inte mitt abonnemang någonting här i USA utan jag tog ur mitt sim kort, låste upp min iPhone så att jag kunde sätta i mitt amerikanska sim kort som jag fick av min värdfamilj. Så jag har min svenska iPhone med amerikanskt abonnemang som min värdfamilj betalar, jättesnällt! Ingen aning om vad det kostar faktiskt. 


1
jenny

Hej, hur mycket fick du betala för att bli au pair?
För jag funderar på att bli det nästa år när jag har gått klart gymnasiumet // Jenny