Los Angeles - Day 4, Downtown L.A

Så på fredagen blev det lite ändrade planer, vi skulle egentligen träffa Maria Montazami som många vet men nu blev det inte så. Vi trodde att vi skulle träffas mycket närmare Hollywood, men det visade sig vara nästan 2 timmar bort och det skulle bli en dyr taxi och en lång och krånglig tågresa som skulle fått lov att börja klockan 4.00 på morgonen, så jag och Kerstin bestämde att vi skulle göra något annat skojigt här i Hollywood/L.A...Kerstin är inte största fanet av Maria utan det är mest jag och jag bor ju här i Cali så det kommer säkert något annat tillfälle då jag kan träffa henne själv. Vill inte tvinga Kerstin på en lång och dyr resa bara för att jag ville det, hon är ju ändå bara här i några veckor så jag får boka om mitt möte med Maria Montazami. Ångrar inte mitt beslut för vi hade en jättekul och äventyrlig dag (och kväll).
Vi tog Metro till Downtown L.A där vi gick runt och tittade, jättemysigt. Vi åkte hiss upp i Los Angeles City Hall (27 våningen) med en amazing utsikt över hela staden. Sedan gick vi till Walt Disney Concert Hall för att titta och ta en gratis rundtur. Vi åt en enkel lunch på ett café, shoppade i en Macy´s galleria och sedan tog vi Metro tillbaka till hotellet. Vi låg och solade och badade vid poolen innan vi fixade oss och gick till mat affären för att köpa snacks och öl å vin för att fira in fredagen och njuta ordentligt av semestern. På vägen hem stötte vi på tre av mina kompisar från San Fran som också jobbar som au pairer, det visade sig att vi bor på samma hotell! Dom bjöd över oss till deras hotellrum senare, så vi gick hem för att dricka, prata med Amanda och spela kort innan vi gick dit runt åtta/nio på kvällen. Vi satt ute på deras balkong och drack vin, pratade och två killar spelade gitarr och sjöng. Jag och Kerstin gick runt 10.30 för att gå och köpa middag med oss till hotellet, efter en sen middag och lite för mycket alkohol somnade vi gott!

Daniella Chanelle

Det är inte alla som får boka om hennes dagsplaner heller ;) bara det är ju coolt haha