shopping & tow trucks

 i tisdags så åt vi en snabb lunch utanför Safeway (sushi och kaffe), sedan styrde vi kosan mot ett shopping mall ungefär 40 min här ifrån. Amanda shoppade som vanligt, och jag sparade alla mina pengar som vanligt. Vi köpte med oss tre goda cheesecakes från the cheesecake factory som vi tänkte mumsa på framför en film med Mette senare under kvällen. När vi åkte hem och hade kört i kanske 15 min så dog typ bilen, mitt på motorvägen. Något fel med grejen som laddar batteriet å nån varningslampa om att bromsarna inte fungerade började lysa och allt blev lite kaos och panik. Jag körde in på sidan av motorvägen, stängde av bilen och ringe försäkringsbolaget som skickade en tow truck. Tog ett tag innan den kom så en annan tow truck towade oss helt gratis till en bensin station i närheten för vår säkerhets skull, så snällt! Efter någon timme var vi iallafall hemma med bilen. Men den var helt död och jag hade lite smått panik. Det var kväll och volvo stället hade inte öppet så bilen fick stå kvar hemma. Var iallafall lättad över att detta hände sista dagen på semestern!! 

Mette kom över på kvällen och vi grillade till middag, tittade på Vänner, myste i soffan och åt cheesecakes (ganska mosade efter hela bilkarusellen). Men supergoda ändå ;-)