Q/A

Questions & Answers #23

Hur lång tid har du kvar hos familjen nu? :) har du även en resemånad nu andra året?

I lördags hade jag varit här i 1 år och 5 månader. Så har "bara" 7 jobbmånader kvar!
Jag har inte haft någon resemånad, man har bara en. Jag jobbar min sista dag den 6:e oktober så den 7:e drar jag iväg på min resemånad.

Hey! Jag hittade nyss din blog och blev sugen på att lyssna på poddarna men vill gärna börja lyssna från första avsnittet, men av någon anledning så går avsnitt 1-10 inte att hitta varken i ITunes eller på soundcloud, vet du möjligen varför? Är det bara så för mig?

Hej! Jag vet, det är många som undrar och jag har sagt det förr - jag och Amanda har på senaste tiden inte haft tid eller ork till att göra nya avsnitt så vi har helt enkelt inte velat fortsätta att betala månadskostnaden på SoundCloud så då blir det automatiskt både där och på iTunes att det bara går att lyssna på ett visst antal avsnitt då vårat konto är begränsat till en viss mängd GB. Så ingen kan lyssna från början, tyvärr! Men jag har tänkt att lösa det genom att lägga upp alla avsnitten på min YouTube kanal så kan ni lyssna på alla avsnitt helt gratis där istället. Ska försöka hinna med det under veckan, så håll utkik här på bloggen!

 Hej Jannica! Du har ju varit på rundturerna för pll, var/hur bokade du biljetter? :) kram

Ja, det är på Warner Bros. Studios (VIP Tour) i Burbank (L.A). Man kan boka online på deras hemsida! :-)

 

Hej Jannica!
Super bra och inspirerande blogg! Min tanke är att åka som Au Pair till USA till våren nästa år. Har dock en liten fråga. När du åker iväg med barnen på olika aktiviteter så som denna, vem står för kostnaderna då? Är det du som betalar eller gör föräldrarna det? Har läst att många Au Pairer åker iväg med värdbarnen på b.la badställen, djurparker osv. Verkar vara bra tidsfördriv som du säger och roligt för barnen.
Ha ett fortsatt trevligt år! :)

Hej! Tack så mycket, vad kul att du tycker det! :-)
Det är alltid mina värdföräldrar som betalar om jag tar barnen på olika aktiviteter som kostar pengar. Jag frågar alltid dom innan om det är ok att ta barnen till tex. museum, Zoo osv. Sedan betalar jag med mina pengar, ger kvittot till mina värdföräldrar och så lägger dom till dom pengarna på min nästa lön. På vissa ställen (tex. Lawrence Hall of Science) så har vi medlemsskap så jag har ett kort som jag visar upp i kassan så vi går in gratis varje gång.
Tack!

Är det summan du får i lön i månaden? :)

Man får 200 dollar i veckan, men jag får ibland mer för till exempel bensin/pengar jag lagt ut på barnen/om jag köpt något till mina VF osv. Men lönen som au pair ligger alltså på 200 dollar i veckan (800 dollar i månaden).