Matchningsprocessen - Sammanfattning


 

Jag tänkte att det kunde vara lite kul att skriva ihop en sammanfattning av matchningsprocessen, för att få en lite bättre bild av hur det hela gick till. 

13 Augusti: Blev godkänd. Familjer kunde se min ansökan.

23 Augusti: Fick jag min första matchning. Fick en bra känsla av familjen, men dom hörde aldrig av sig. Ni kan läsa mer om match #1 HÄR!

28 Augusti: Fick jag min andra matchning. Jag kände inte att detta var någon familj för mig så jag skickade iväg ett mejl där jag skrev att jag inte var någon au pair för dom då jag vill ta hand om yngre barn. Ni kan läsa mer om match #2 HÄR!

1 September: Fick jag min tredje och sista matchning. Jag kände direkt att detta var en familj för mig. Vi pratade på skype en gång, i telefon en gång och mejlade lite. Ni kan läsa mer om match #3 HÄR, och HÄR!

3 September: Hörde familjen av sig och ville matcha med mig, jag blev såklart jätteglad och kan nu kalla dom min värdfamilj

För mig tog det alltså 21 dagar (3 veckor) från det att jag blev godkänd tills det att jag bestämde mig för att matcha med en familj. Det har gått väldigt snabbt! För vissa tar det 3 månader att hitta en familj och för vissa längre eller kortare tid. 

Matchningsprocessen är en känslomässig bergochdalbana, man lever i sin lilla bubbla och det ända man tänker på är allt som har med au pair att göra. Kollar mejlen ungefär 10.00000 gånger om dagen, det pirrar till i magen riktigt ordentligt så fort man ser eller hör att man fått ett mejl. Tiden går otroligt segt och det är otroligt långt mellan matchningarna, ja man tycker det iallafall även om det går ganska snabbt. Man orkar liksom inte vänta utan man vill att det ska komma matchningar NU NU NU!!! Haha, så var det iallafall för mig. Jag hatar att vänta på saker som jag verkligen vill göra, så jag vill liksom att allt ska ske på en gång. Men sedan sitter man här, matchad och klar. Det är bara 33 dagar kvar tills jag åker och jag börjar nästan få lite panik!! Samtidigt som jag är jätteglad och förväntansfull inför mitt år som au pair. Jag inser nu hur lite tid jag har kvar här hemma med alla nära och kära, jag måste verkligen ta vara på varenda liten stund och njuta av allt här innan jag åker.

Det känns sjukt att säga att om 33 dagar åker jag till USA, och om 36 dagar flyttar jag till Kalifornien. 

3
Linn

sv; Ja känns jätte bra :) tack så mycket och detsamma får jag säga!! Hur känns det? :D

Anonym

Gick riktigt fort för dig :) och stort grattis :D

Rebecka

Gud vad roligt! :)